bez mięsa · dla dzieci · makarony · obiady

Spaghetti z tuńczykiem i cieciorką

Cieciorka to bardzo pożywne warzywo strączkowe. Jemy ją bardzo często, bo ją po prostu bardzo lubimy. Cieciorkę można kupić  w puszce (trzeba uważnie czytać skład, bo można kupić świetną jakość – tylko w zalewie wodnej, ale zdarzają się też takie z solą i innymi, zupełnie niepotrzebnymi dodatkami). Ja zawsze mam kilka puszek (na wypadek nagłego zapotrzebowania cieciorki we krwi), ale wole cieciorkę suszoną, którą kupuję w sklepach z kaszami i ze strączkami na wagę.

Więcej o cieciorce napiszę w TIPACH. Jak przygotować cieciorkę suszoną pisałam już tutaj.

Tak przygotowaną cieciorkę można jeść saute, dodać do sałatek, zup, makaronów, zrobić z nich pasty i tysiąc innych potraw.

My dziś robimy makaron, w którym cieciorka będzie jakże ważnym dodatkiem.

Składniki:

  • paczka makaronu typu spaghetti
  • 1 cebula
  • 1 puszka tuńczyka
  • 2 garści cieciorki (albo z puszki, albo wcześniej już ugotowanej)
  • 1/2 opakowania pulpy pomidorowej
  • oliwa z oliwek
  • przyprawy: sól morska, szczypta mieszanki suszone pomidory z czosnkiem
  • nieaktywne płatki drożdżowe

Wykonanie: 

  1. Makaron gotuję al dente, hartuję (czemu? pisałam tutaj w tipach)
  2. 2Na patelni, na odrobinie oliwy z oliwek szklę cebulę, następnie dodaję oliwę z puszki z tuńczykiem. Tuńczyka firmy Santa Catrina kupiłam od Made In Portugal (na Bazarze Smakoszy) i ta puszeczka, jak inne dostępne u MiP, jest pełna najwyższej jakości ryb ręcznie „pakowanych” świeżo złowionymi rybami u brzegów Portugalii (w tym wypadku Azorów). Jestem pewna ich wartości odżywczych (no dobra, tuńczyk to generalnie obciążona rtęcią ryba, ale raz na wieeeele miesięcy sobie na nią pozwalam i dlatego kupuję nieprzypadkowego tuńczyka 😉 )
  3. 3Gdy całość troszkę odparuje, dodaję tuńczyka oraz pół opakowania pulpy pomidorowej (np. z ostatnich odkryć  bardzo dobry skład ma pulpa biedronkowa), sól, pomidory suszone z czosnkiem (sypka przyprawa) oraz cieciorkę.
  4. Całość mieszam z makaronem i posypuję (dla smaku i zdrowia) nieaktywnymi płatkami drożdżowymi

Jest pysznie i zdrowo, jak zawsze 😉

Smacznego!

W kuchni tkwiła i gotowała: Nata

4

TIPY:

Cieciorka (groch włoski) jest bogatym źródłem białka łatwo przyswajalnego (które przypomina pełnowartościowe białko mięsne), zawiera mnóstwo witamin i mikroelementów, podnosi odporność organizmu, dzięki zawartości witaminy B6 wpływa korzystnie na skórę i włosy, pomaga w leczeniu cukrzycy i insulino oporności, łagodzi bóle głowy i gardła oraz zawiera bardzo mało tłuszczu.