coś na ząb

Słonecznik odrobinę inaczej

Przekąska idealna, zdrowa alternatywa dla solonych orzeszków, czekolady mlecznej z orzechami, czy czipsów. Prażony słonecznik uwielbiam, szczególnie jako dodatek do wieczoru z filmem. Sprawdza się również, gdy wpadają do nas niezapowiedziani goście. Kolejny plus, to, że robi się ją szybko, a takie potrawy lubię gotować najbardziej 🙂

FOT_2179-001Składniki:

  • słonecznik
  • 2 szczypty soli morskiej
  • 1 szczypta ostrej papryki czerwonej
  • rozmaryn lub… wszystko co zielone i co lubicie. Czasem dodaję zioła prowansalskie, curry, kurkumę, innym razem tymianek, miętę, oregano. Pełna dowolność.

Wykonanie:

Na rozgrzaną patelnię wrzucam słonecznik, a gdy jest już ciepły dorzucam sól. W chwili, gdy nasiona zaczną się rumienić dorzucam duuuzo rozmarynu (uwielbiam). Mieszam cały czas, byFOT_2182-001 nie spalić słonecznika. Na sam koniec, tuż przed zrzuceniem z patelni dokładam ostrą paprykę, mieszam chwilkę i przesypuję do miseczki. WAŻNE: odczekaj chwilkę przed jedzeniem, chyba że tak jak ja chcesz mieć poparzone palce i język 😉

Smacznego!

 W kuchni tkwiła i gotowała: Nata

FOT_2187-001